שבץ מוח – סימנים מוקדמים

תאריך: 22/08/2016
מאת: עמותת נאמן

בשל הופעתו של שבץ מוח כאירוע בלתי צפוי ופתאומי יחסית, חשוב מאוד להכיר את מגוון התסמינים המוקדמים, ובכל מקרה שבו יש ספק לגשת לטיפול בבית החולים. טיפול מוקדם עשוי לשנות באופן דרמטי את תוצאות השבץ.

להמשך קריאה

טיפול פולשני בשבץ מוח חד

מאת: ד"ר רונן לויטה
brain2

שבץ מוח הינו גורם תמותה ותחלואה מרכזי בעולם כולו. שכיחות המחלה כמו גם הטיפול הארוך בחולים הנותרים עם נכות תפקודית הופכים את השבץ לבעיה משמעותית ברפואה הציבורית. טיפול מתאים בשלב החד מקטין את התמותה והתחלואה מן המחלה. להמשך קריאה

האם יש חדש בטיפול בדמם מוחי?

מאת: ד"ר רונן לקר
imaging

דמם מוחי אחראי לכ-10% מכלל האירועים המוחיים, וכרוך בסיכון גבוה במיוחד לתחלואה כרונית ולתמותה. בארה"ב לוקים מידי שנה כ-35,000-50,000 בני-אדם בדמם מוחי ובישראל כ-1,500-1,000 בני-אדם. להמשך קריאה

הקשר בין סחרחורת לאוזן

מאת: פרופ' קרלוס גורדון
dizziness

התשובה לשאלה מה הקשר בין סחרחורת לאוזן פשוטה מאוד: האוזן שלנו לא רק שומעת, לא רק מאזינה אלא גם מאזנת אותנו. בתוך האוזן הפנימית נמצאים שני איברי חישה: איבר השמע שקולט את הצלילים, הרעשים והדבור, והמבוך הווסטיבולארי שהינו האיבר לשיווי המשקל אשר קולט את כל התנועות והתאוצות של הראש והגוף בשלושת מישורי המרחב כולל כוח הכבידה. להמשך קריאה

טיפול בקריסטלים שגורמים לסחרחורת

מאת: פרופ' קרלוס גורדון
headhace

"הקריסטלים" הגורמים לסחרחורת הינם למעשה גבישים מיקרוסקופים הנמצאים באופן תקין במדור מסוים באיבר לשיווי משקל של האוזן הפנימית ומסיבה שבדרך כלל לא ברורה מתנתקים ממקומם הטבעי ונכנסים לאחת התעלות של האיבר לשיווי המשקל וגורמים לסחרחורת תנוחתית. להמשך קריאה

כאבי ראש – מתי לפנות לרופא?

מאת: ד״ר גל איפרגן
headhace2

כאבי ראש הינם בעיה שכיחה ורבים הסובלים ממנה. למעשה, אין כמעט אדם שלא חווה כאב ראש לפחות פעם אחת בחייו, וכשליש מבני האדם הבוגרים חווים התקפי כאב ראש חוזרים, חלקם קשים מספיק כדי לפגוע בתפקודם היום יומי. להמשך קריאה

מהו שבץ מוחי?